Konu: ÖSS' de Tercihlerden Önce Kendininizi Tanıyın_? Cuma Tem. 17, 2009 4:11 pm
Üniversiteyi kazanmış bu (Yerde, zamanda veya söz zincirinde en yakın olanı gösteren bir söz) gençler; hem (Bir kimseyi uyarmak, bir şeyi açıklamak veya anlamı güçlendirmek için özellikle, zaten, bir de, şurası da var ki anlamlarında kullanılan bir söz) maddi (Madde ile ilgili, maddesel, özdeksel, manevi karşıtı) hem (Bir kimseyi uyarmak, bir şeyi açıklamak veya anlamı güçlendirmek için özellikle, zaten, bir de, şurası da var ki anlamlarında kullanılan bir söz) de (Türk alfabesinin beşinci harfinin adı, okunuşu.) manevi (Görülmeyen, duyularla sezilebilen, soyut, ruhani, tinsel, maddi karşıtı.) açıdan tatmin (İstenen bir şeyin gerçekleşmesini sağlama, gönül doygunluğuna erme, doyum.) olamayacağı tercihlerden kaçınmalıdırlar. Gençler, kendilerini bir (Sayıların ilki.) ömür (Yaşam) boyu mutsuzluğa mahkûm (Hükümlü) etmemek için (Amacıyla, maksadıyla) meslek (Belli bir eğitim ile kazanılan sistemli bilgi ve becerilere dayalı, insanlara yararlı mal üretmek, hizmet vermek ve karşılığında para kazanmak için yapılan, kuralları belirlenmiş iş) seçiminde dikkatli (Dikkat eden, özen gösteren (kimse).) davranmak (Bir kimseye veya bir şeye karşı belli tavır takınmak) zorundadırlar. Çevremizde; puanı yazık (Herkesi üzebilecek şey, günah.) olmasın diye (Herhangi bir yargıya vararak.) aileleri yâda çevresi tarafından (...-ınca) farklı (Farkı olan, aralarında fark bulunan, değişik, ayrımlı) bölümlere yönlendirilen öğrencilerle, okudukları bölümden memnun (Herhangi bir olaydan veya durumdan ötürü sevinç duyan, kıvançlı, mutlu) olmayıp idealindeki bölüme gitmeye çalışan (Çalışma işini yapan kimse.) yüzlerce (Pek çok, çok sayıda) öğrenciye şahit (Tanık) olduk. Ne umduk ne (Neon elementinin simgesi.) bulduk diyen öğrencilerle, ne (Neon elementinin simgesi.) işim var (Mevcut, evrende veya düşüncede yer alan, yok karşıtı.) benim burada (Bu yerde) deyip okuduğu bölüme bilinçsizce (Bilinçsize yakışır biçimde olan, şuursuzca) yapılan bir (Sayıların ilki.) tercihle geldiğini itiraf (Başkaları tarafından bilinmesi sakıncalı görülen bir gerçeği saklamaktan vazgeçip açıklama, söyleme, bildirme) eden öğrencilere de (Türk alfabesinin beşinci harfinin adı, okunuşu.) şahit (Tanık) olduk.
“2002 ÖSS’de sayısal (Sayı ile ilgili, sayıya dayanan, numerik, dijital) puan (Çeşitli sporlarda kullanılan ölçüsü ve değeri değişken birim.) türünde ilk (Zaman, sıra, yer ve önem bakımından ötekilerden önce gelen, son karşıtı) 1000’e giren (Hafif bulutlu, sisli hava.) öğrenciler arasında yapılan bir (Sayıların ilki.) araştırma (Araştırmak işi, araştırı, taharri.) sonucunda, bu (Yerde, zamanda veya söz zincirinde en yakın olanı gösteren bir söz) öğrencilerden % 40’ının seçtiği bölümden memnun (Herhangi bir olaydan veya durumdan ötürü sevinç duyan, kıvançlı, mutlu) olmadığı görülmüştür. Yine (Yeniden, bir daha, tekrar, gene) diğer (Başka, özge, öteki, öbür) bir (Sayıların ilki.) araştırmada okuyan öğrencilerin neredeyse (Hemen hemen) üçte ikisinin okuduğu bölümden hoşlanmadığı ortaya çıkmıştır”