Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Hoşgeldiniz, Misafir
Son Ziyaretiniz:
Toplam Mesajınız: 17
 

AnasayfaLatest imagesKayıt OlGiriş yap

Hristiyanlık

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek
Yazar Mesaj
d3rY@
Moderatör
Moderatör
d3rY@
Cinsiyet: Kadın
---www.acemi.yiz.biz---
Yaş : 31
Kayıt tarihi : 02/07/08
Mesaj Sayısı : 4509
Nereden : evden :D (ank)
Lakap : şeker :P
Hristiyanlık Vide
http://www.acemi.yiz.biz
MesajKonu: Hristiyanlık Hristiyanlık EmptyPtsi Haz. 29, 2009 5:20 pm

HRİSTİYANLIK
Hz. İsa'nın tebliğ ettiği fakat daha sonraları tahrif edilen din.
Günümüzde dünyanın her tarafından mensubu bulunan ve dünya nüfusunun l/5'inin dini olan Hrıstiyanlık Filistin bölgesinde doğmuş evrensel bir dindir. Bir milyar civarında mensubu vardır. Menşei itibariyle vahye dayanan ve kutsal kitabı olan özde tek tanrılı olmakla beraber sonradan teslis inancına dönüştürülmüş bir dindir. Bu dinde ayrıca peygamber melek âhiret kader gibi dini kavramlar bulunsa da bu kavramları anlayış ve açıklayış şekli İslâm'dakinden farklıdır. Hristiyanlıkta Hz. İsa merkezi bir öneme sahiptir. Bugünkü Hristiyanlık Yahudilikteki inanç ve ibadet gelenekleriyle Yunan-Roma (Greko-Romen) âleminin kültürlerini birleştiren bir kurtarıcı tanrı dinidir. Nâsıralı İsa'yı merkeze alan bir Yahudi Mesihi hareketidir. İsa İsrâil'i gelecek tanrı'nın krallığı'na hazırlamak istemiştir. Ancak bugünkü Hristiyanlık İsa'nın havârîlerinin arasına sonradan giren Pavlus'un yorumları ile değişik bir hüviyet kazanmıştır (Annemarie Schimmel Dinler Tarihine Giriş Ankara 1955 s. 117 VD. A. Abdullah Masdûsi Yaşayan Dünya Dinleri (trc. Mesud Sadak) İstanbul 1981 s. 170-201; Ekrim Sarıkcıoğlu Başlangıçtan Günümüze Dinler Tarihi İstanbul 1983 s. 200 vd.; Günay Tümer-Abdurrahman Küçük Dinler Tarihi Ankara 1988 s. 136 vd.)
Hristiyan Mesih'e bağlı demektir. Bu kelime Yunanca "Hristos"tan gelir. İbranîcesi "Maşiah"dir yağlanmış anlamını ifade eder. İncillerde "Hristiyan" "Hristiyanlık" gibi terimler yer almaz. Bu terimler ilk defa Hz. İsa'dan 20-30 sene sonra Antakya'da kullanılmıştır (Resullerin işleri XI 26). İnciller daha çok Hz. İsa'ya ağırlık vermektedirler ve onun bir tür hayat hikayesi durumundadırlar.
Hristiyanlık aslında tek tanrı anlayışını esas alan bir dindir. İncillerde ve diğer yazılarda bu hükmü doğrulayacak ifadeler vardır. Allah'ın birliğinden söz edilmektedir (Yuhanna V 44). Fakat yine aynı metinlerde bir kısım ifadeler mecâzî deyimler daha sonraları bir üçleme (teslis) anlayışına yol açmıştır. Bunda İncil yazarları ile Hz. İsa arasındaki zaman aralığının rolü vardır. Öte yandan Hristiyan Kutsal Kitabı'nda teslis hiç bir yerde açıkça zikredilmemiştir. Ancak "ben ve baba biriz" "baba'nızın ruhu" "Allah'ın ruhu" gibi ifadeler zamanla Allah'ın yanında İsa ve kutsal rûhun da tanrı sayılmasına kadar varan yorumlara yol açmıştır. Bu yorumları ilk başlatan havârîlere sonradan katılan Pavlus olmuştur. "Hz. İsâ zamanındaki en büyük ilâhiyatçısı" olarak tanımlanan Pavlus bugünkü Hristiyanlığın kurucusu olarak bilinmektedir. Modern bilginlere göre günümüz hristiyanlığı Hz. İsa'nın getirdiği nizamdan çok Pavlus'un yorumlarından ibarettir. Hatta denilebilir ki sonraki yüzyıllar dini inançlarını İncillerden çok onun yorumlarına dayandırdılar. Pavlus'un telkinleri Allah'ı değil İsa Mesih'i ağırlık merkezi olarak almıştır. Ona göre İsa sâdece bir insan değil Tanrı'nın kudretiyle diriltilen bir kimse idi.
Hz. İsa'nın çarmıha gerilmiş olması ve tekrar dirilmesi insanların Hz. Âdem'in Cennet'te yasak meyveden yemiş olması sebebiyle doğuştan günahkâr oldukları inançları da Pavlus tarafından Hristiyanlığa sokulmuştur.
Görüldüğü gibi bugünkü Hristiyanlık Pavlus'un yorumlarına dayanır. Gerek dinin aslî şekli gerekse kutsal kitabları olan İncil tahrifata uğramıştır. Artık Hristiyanlık muharref bir dindir. Bunun içindir ki günümüz hristiyanlarının benimsediği Hristiyanlık ile Kur'ân-ı Kerîm'in bize bildirdiği Hristiyanlık birbirinden tamamen farklıdır.
Kur'ân-ı Kerîm'de Hristiyan için "Nasrânî" Hristiyanlar için de "Nasârâ" kelimeleri kullanılmıştır (Âli İmran 3/67; el-Bakara 2/62 111 113 135 140; el-Mâide 5/14 18 51 69 82; et-Tevbe 9/30; el-Hacc 22/17). Ayrıca "Ehl-i Kitap" ifadesinin yer aldığı âyetlerde Hristiyanlar da muhatap alınmıştır. Meselâ "De ki; ey Ehl-i kitap! Aramızda eşit olan bir kelimeye gelin. Yalnız Allah'a kulluk (ibadet) edelim ve O'na hiç bir şeyi ortak koşmayalım" (Âli İmrân 3/64) âyetinde olduğu gibi.
Kur'ân-ı Kerim'e göre Yahudiler gibi Hristiyanlar da verdikleri sözde durmadıkları için kıyamete kadar aralarına düşmanlık ve kin salınmıştır. Hz. Muhammed onlara da gönderilmiş bir elçidir. O Ehl-i Kitab'ın gizledikleri ve sakladıkları şeylerin çoğunu onlara açıklamıştır. Ancak Yahudi ve Hristiyanlar kendilerinin "Allah'ın oğulları ve sevgilileri" olduklarını söyleyerek Hz. Muhammed'e karşı çıkmışlardır. Yahudiler Uzeyr'i Hristiyanlar da İsa'yı Allah'ın oğlu saymışlardır. İnsanları tanrılaştırdıkları için de küfre girmişlerdir. (el-Mâide 5/12-18; et-Tevbe 9/20) Allah'a çocuk isnad etmekle Tevhid'in özüne ve rûhuna aykırı hareket etmişlerdir. Halbuki "Allah bu tektir. Her şeyden müstağnî ve her şey O 'na muhtaçtır. O doğurmamış ve doğmamıştır. Hiç bir şey O'na denk değildir." (İhlâs 112/1-4) .
Kur'ân-ı Kerim Hz. İsa'nın Allah'ın kulu ve elçisi olduğunu O'nun da tevhid'i tebliğ ettiğini açıklar. (el-Mâide 5/46-47 62-69 72-77). Bu durumda Meryem oğlu İsa'yı ilah edinen Hristiyanlar "Allah üçün üçüncüsüdür" (el-Mâide 5/72-75) diyerek doğru yoldan sapmışlar tevhid çizgisinden uzaklaşmışlardır. Tevhid esasından uzaklaşan Hristiyanların yüce Allah dinlerinin aslına tevhid ve İslâm yoluna çağırmaktadır. (el-Mâide 5/46).
Yukarıda da belirtildiği gibi hristiyanlık aslı itibariyle hak dinlerderdendir. Peygamberi Hz. İsa kitabı da İncil'dir. Bugünkü Hristiyanlığın odak noktasını oluşturan ve Pavlus teolojisinin temelini teşkil eden Hz. İsa yalnız Allah'ın kulu ve Rasûlü'dür. Bunu bizzat kendisi şöyle ikrar etmiştir: ''Hz. İsa: Ben şüphesiz Allah'ın kuluyum. Bana kitap verdi ve beni Peygamber yaptı; nerede olursam olayım beni mübarek kıldı. Yaşadığım müddetçe namaz kılmamı zekât vermemi ve annene iyi davranmamı emrelti. Beni bedbaht bir zorba kılmadı. Doğduğum günde öleceğim günde ve dirileceğim günde bana selam olsun" dedi (Meryem 19/30-33). Ayrıca Hz. İsa'yı ve annesini tanrılaştırıp "teslis" akidesini oluşturan Hristiyanlarla Hz. İsa kıyamet gününde yüzleştirilecekler ve böylece Hristiyanların uydurdukları yalanlar bir kere daha ortaya çıkmış olacaktır. Bu husus Kur'ân-ı Kerîm'de şöyle belirtilir: "Allah Ey Meryem oğlu İsa! Sen mi insanlara beni ve annemi Allah'tan başka iki tanrı olarak benimseyin" dedin?" demişti de; ''Hâşa hak olmayan sözü söylemek bana yaraşmaz; eğer söylemişsem şüphesiz Sen onu bilirsin; Sen benim içimde olanı bilirsin ben Senin içinde olanı bilemem; doğrusu görülmeyeni bilen ancak Sensin" demişti ''Ben onları sadece Rabbim ve Rabbiniz olan Allah'a kulluk edin diye bana emrettiğini söyledim. Aralarında bulunduğum müddetçe onlar hakkında şahiddim beni aralarından aldığında onları sen gözlüyorsun. Sen her şeye şâhidsin" (elMâide 5/117).
Şu halde bugünkü Hristiyanlık Hz. İsa'nın tebliğ ettiği Hristiyanlık değildir; ''Mesih Allah'ın oğludur" gibi sözleri kendi ağızlarıyla uydurmuşlar (et- Tevbe 9/30) ve "Meryem oğlu Mesih'i'de kendilerine Allah'tan başka Rab edinmişlerdir" (et-Tevbe 9/31). Aynı şekilde mevcut Hristiyanların Hz. İsa'nın getirdiği İncil'le hiç bir ilgileri yoktur (el-Mâide 5/68). Çünkü Yahudi bilginleri gibi Hristiyan râhipleri de birtakım menfaat temini için Allah'tan kendilerine indirilmiş olan Kitab'ın hükümlerini değiştirmişlerdir (et-Tevbe 9/34).
Özetle söylemek gerekirse; İslâmiyet ile bugünkü Hristiyanlık arasındaki belli başlı ayrılıklar şunlardır:
1. Hristiyanlık'ta teslis akidesi olduğu halde İslâm'da tevhid akidesi vardır. 2. İslâm bütün semâvî dinleri ve peygamberleri içine alır; Hristiyanlık ise yalnız Kitab-ı mukaddes'i hak bilir ve Kur'an-ı Kerim'i vahye dayalı bir kitap olarak kabul etmez. 3. Hristiyanlık insanın doğuştan günahkâr olduğunu ve bu sebeple temizlenmesi için vaftiz edilmesi gerektiğini savunur; İslâm ise bütün insanların günahsız doğduğunu ve hiç kimsenin bir başkasının günahını yüklenmeyeceğini belirtir. 4. Hristiyanlıkta papaz ve rahiplerin günah çıkarmak ve affetmek yetkisi vardır; İslâmiyet'te ise günahlar yalnız Allah tarafından bağışlanır. 5. Hristiyanlık'ta Hz. İsa'nın sözleri Allah kelâmı olarak telakki edilir; İslâmiyet'te ise ilâhi emirler vahiy yoluyla Cebrâil vasıtasıyla bildirilir. 6. Hristiyanlar'a göre İsa (a.s) çarmıha gerilmiştir. İslam'a göre ise Allah onu kendi katına yükseltmiştir. 7. Her ne kadar bugünkü Hristiyanlar kendi dinlerinin son din olduğunu iddia ediyorlarsa da bu iddiânın İslâm nazarında hiç bir geçerliliği yoktur. Çünkü "Allah katında din şüphesiz İslâmiyet'tir..." (Âli İmrân 3/19) Ye artık "Kim İslâm'dan başka bir dine yönelirse onunki kabul edilmeyecektir ve o âhirette de kaybedenlerden olacaktır" (Âli İmran 3/85).

Ahmet GÜÇ
Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Hristiyanlık

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var: Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: İslam & Dini Bölüm :: Dini Bilgiler -
Powered by phpBB © Acemi Forum
Copyright © 2007 By [-İDLE-] & adegerli33