Hoşgeldiniz, Misafir
Son Ziyaretiniz:
Toplam Mesajınız: 17
 

AnasayfaKayıt OlGiriş yap

gençlik sosyolojisi

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek
Yazar Mesaj
d3rY@
Moderatör
Moderatör
avatar
Cinsiyet: Kadın
---www.acemi.yiz.biz---
Yaş : 26
Kayıt tarihi : 02/07/08
Mesaj Sayısı : 4509
Nereden : evden :D (ank)
Lakap : şeker :P
Kullanıcı profilini gör http://www.acemi.yiz.biz
MesajKonu: gençlik sosyolojisi Salı Tem. 21, 2009 4:00 pm

Gençlik, sosyolojide, biyolojik bakımdan genç olma durumunu yansıtmaktan ziyade, atfedilmiş bir statü ya da toplumsal düzeyde kurgulanmış bir adlandırma olarak düşünülen bir terimdir. Gençlik terimi üç şekilde kullanılır: 1. Yaşam çevrimindeki, bebekliğin ilk dönemlerinden, yetişkinliğin eşiğindeki gençliğe kadar, olan evreleri kapsar. 2. “Teenager” denilen, on-yirmi yaş arasındaki gençlikle ve yetişkinliğe geçişle ilgili kuram ve araştırmaları göstermek üzere, hiç tatmin edici bir terim olmayan ergenliğe karşı tercih edilen bir kavramdır. 3. Endüstriyel kent toplumunda yetişmenin getirdiği iddia edilen duygusal ve toplumsal sorunları anlatmak için kullanılan kavramdır. Gençlik bir toplumun en dinamik, en hareketli, en hassas ve iyi yönlendirildiğinde de en fedakar grubudur. Aynı zamanda, bir toplumun geleceği olduğu gibi, ruhundaki sıkıntıları, kaosları, buhranları, umutları, umutsuzlukları görebileceğimiz bir aynadır. Bu nedenle, yakından izlenerek içinde bulunduğu sorunlara zamanında çözüm yolları üretilmelidir. GENÇTE KİŞİLİK İnsan kişiliği söz konusu olunca, onun bütünü her yönü ile işe karışır. Bundan ötürü, kişiliği incelemek için, onu bütünü içinde ele almak gerekir: Kalıtsal iktidarları, yetenekleri, öğrenmiş olduğu şeyleri ve öğrenme faktörlerinin ona özgü davranış biçimleriyle kendi karakteristiklerine nasıl nüfuz ettiğini görmek zorunludur. Böylece her birey, ötekinden farklı kararlı bir bütün oluşturur. Bir anlamda kişilik, bir kişiyi öbüründen ayıran bütün çizgiler ve nitelikler demektir. Kişilik zamanla olgunlaşmaktadır. Çocuk nasıl bedence gelişiyorsa, zihinsel ve duygusal bakımdan da geliştiği bilinen bir gerçektir. Zekanın gelişmesinde olduğu gibi, kişiliğin gelişmesinde de, çevrenin etkileri vardır. Ailenin kültürel düzeyi, sosyo-ekonomik durumu, duygusal havası, arkadaş çevresi, kişiliğin oluşmasında önemli rol oynar. Ahlaki karakter; doğruluk, sorumluluk, ahlaki cesaret, sadakat, açık kalplilik ve dostluktan ibarettir. Karakter, bir yandan ev, okul, komşular, yaşıt arkadaş grubu ve kamudan oluşan sosyal çevre tarafından biçimlenir. Öte yandan kişinin oluşuna bağlıdır: Kişisel karakteristikler, zeka, amaçlar, iç itilişler, ilgiler, intibak şekilleri. Karakter beş noktanın etkisi altındadır: 1. İnsanın içinde bulunduğu değer sistemi. 2. Diğerleriyle olan duygusal ilişkilerin vasıfları. 3. İnsanın kendi değerleri, ilgileri, amaçları. 4. İnsanın davranış problemlerini zihnileştirme iktidarı. 5. İnsanda mevcut diğer kişilik çizgileri. Karakter öğrenilmiş bir davranıştır ve üç biçimde olur: 1. Karakter, ceza ve mükafat yoluyla öğrenilir. Mükafat, toplumun uygun görmesi, ceza, toplumun bir davranışı kabul etmeyişini ifade eder. 2. Karakter, bilinçsiz taklit yoluyla öğrenilir. Çocuk, çevresinde yaşayan insanların gidişatını taklit eder. Üst benlik önce, babanın veya annenin imajı ile başlar. 3. Karakter, uslama yolu ile gelişir. Ahlaki davranış, ahlaki durumları düşünmek sureti ile öğrenilir.
_________________

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

gençlik sosyolojisi

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var: Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: Acemi Forum Eğitim & Öğretim :: Ödevler & Tezler & Projeler :: Felsefe & Psikoloji -
Powered by phpBB © Acemi Forum
Copyright © 2007 By [-İDLE-] & adegerli33