1963'te Ankara'da doğdu. Makine mühendisliği, cam bilimi ve yönetim eğitimi aldı. Teknik kurumlarda yöneticilik yaptı. Fotoğrafları ulusal ve uluslararası sergilere kabul edildi, çağrılı sergilere katıldı ve yayımlandı. Ulusal ve uluslararası yarışmalarda derece ve başarı ödülleri aldı. Fotoğraf sanatına ilişkin olarak kitap çevirileri yaptı, eleştiriler yazdı, radyo, TV ve fotoğraf grubu söyleşilerine çağrılı olarak katıldı, dersler verdi.
Reha Akçakaya
Daha Önceki Kişisel Sergileri
"Düşler Ülkesi," Refo Sanat Galerisi, İstanbul, 1991.
"Görünmez Işıkla Yolculuk," Dost Sanat Galerisi, Ankara,1995.
“Solitude,” Creative Photographic Arts Center of Maine, ABD, Mart 1998.
“Siyah-Beyaz Çalışmalar”, Fotografya Galerisi, Adana, Mayıs 1999.
“Temple:Black-and-White Reflections From Turkey”, ARC Gallery, Chicago, ABD, 1999.
“Tapınak”, Zafer Sanat Galerisi ve Şehir Kütüphanesi, Bursa, Mart 2000.
“Siyah-Beyaz,” um:ag Sanat Galerisi, Ankara, Şubat - Mart 2001.
“As I See,” Hungarian House of Photography, Budapeşte, Mayıs 2001.
“Birkaç Yüz,” Fotografevi Galerisi, Istanbul, Kasım 2001 ve Yakın Doğu Üniv. Kıbrıs, 2003
“Siyah-Beyaz,” Orion Sanat Galerisi, Çorlu, Kasım 2003.
“12 Sanatçı 12 Sergi”, Çubuklu Hayal Kahvesi, Temmuz 2004
“Adagio,” 13. İzmir Kitap Fuarı, Nisan 2008
Fotoğraf Yayınları
-“Adagio,” İlke Yayın, Nisan 2008, İstanbul (yayım aşamasında)
-"Görünmez Işıkla Yolculuk," Hil Yayın, İstanbul, Mart 1995 (Siyah-beyaz fotoğraf albümü).
-"Bir Tül Perdedir Fotoğraf" (Portfolyo ve yazı), Sanat Dünyamız, Sayı 51, Bahar 1993.
Fotoğraf Çevirileri
-"Camera Lucida - Fotoğraf Üzerine Düşünceler", Roland Barthes, Altıkırkbeş Yayın, 1991
(İngilizce'den Çeviri).
-"Fotoğraf Üzerine" (On Photography), Susan Sontag, Altıkırkbeş Yayın, 1991.
Fotoğrafları Üzerine Bazı Eleştiriler
“Reha Akcakaya’nın ortaya koyduğu fotografik bakış, bizi ürkütücü fırtına bulutlarının parlak güneşi boğduğu o akıl almaz anlara taşıyor. Akçakaya’nın peysajlarını modern öncesi uygarlıkların yıkıntıları ve global kültürün henüz içine sızmadığı küçük kasabalar oluşturuyor. Akçakaya’nın tekniği, konularını, daha yeni ve geliştirilmiş görünümlerle değiştirilmeleri yönündeki her girişimi sonuçsuz bırakacak bir güce sahip kılıyor.”
Michael Weinstein
NewCity Dergisi, 14 Ekim1999 sayısı
"Reha Akçakaya'nın fotoğraflarında yalınlık bir çıkış noktası olarak dikkati çekmektedir... Reha Akçakaya'nın tekniği her şeyden önce fotoğrafı doğa betimlemelerinin içine düştüğü tekdüzelikten kurtarmıştır."
Seyit Ali Ak, Milliyet Sanat Dergisi, 1 Mayıs 1995
(Görünmez Işıkla Yolculuk hakkında)
"Reha Akçakaya albümünde değişik konularda duyarlılık yakalıyor ve ülkemiz için yeni olan bu malzemeyi iyi kullanıyor."
Mehmet Bayhan, Cumhuriyet Kitap, 8 Haziran 1995
(Görünmez Işıkla Yolculuk hakkında)
"Reha Akçakaya'nın fotoğrafları usdan çok duygusal efektleri ön plana çıkarmaktadır... Ortaya ince grenli, pentür klasında buğulu, romantik, tutarlı ve akıcı bir üslup çıkmıştır, Fotoğraflar evinizde bir tül perde arkasından yaşamı izlerken duyabileceğiniz huzuru vermektedir... Sanatla uğraşan biri için şimdiye değin yapılmış olanların dışında kalan bir alanda kendince yeni bir dünya yaratmayı tasarlamak en idealidir. Reha Akçakaya'nın çalışmasını bu açıdan oldukça dikkate değer buluyoruz."
Seyit Ali Ak, Refo Fotoğraf Sanatı Dergisi, Nisan-Haz. 1991
(Düşler Ülkesi Sergisi hakkında)
"Reha Akçakaya'nın katalogda yer alan fotoğrafı (bence serginin en iyisiydi), ..."
Samih Rıfat, Yeni Düşün, Şubat 1988
(Türk Fotoğrafında Yeni Yaklaşımlar Sergisi hakkında)
"İlginç bir duyarlığın yansımalarının somut örnekleri olan bu fotoğraflar, yeryüzüne hayli farklı pencerelerden de bakılabileceğini gösteriyor."
Aktüel, 18 Mayıs 1995
(Görünmez Işıkla Yolculuk hakkında)
" 'Çağ değişti, yaşam değişti... Değişecekti, değişmeliydi de ve öyle oldu' diyordu büyük usta (Ara Güler) Eski İstanbul Anıları albümünün son sözünde... Zannediyorum Reha Akçakaya'nın Görünmez Işıkla Yolculuk albümünü görseydi, 'fotoğraf dahi değişti' cümlesini ilave ederdi sözlerine."
Yaşar İliksiz, Matbuat, Nisan 1995
(Görünmez Işıkla Yolculuk hakkında)
"Bütün görüntüler kızılötesi malzemeyle uyum sağlamış. Duyarlı, şiirsel ve yaratıcılar."
Jerry N. Uelsmann
(Görünmez Işıkla Yolculuk hakkında kişisel yazışma)
"Kitabı, özellikle de kızılötesi malzemeyi kullanmadaki teknik ve kompozisyon yeteneğinizi ilgiyle izledim."
Jan-Erik Lundström, Baş Küratör, Moderna Museet Fotoğraf Bölümü, Stockholm
(Görünmez Işıkla Yolculuk hakkında kişisel yazışma)
"Bu görüntülerde düşsel ve şiirsel bir nitelik hissediyorum."
J.Claude Lemagny, Bibliotheque Nationale de France
(Görünmez Işıkla Yolculuk hakkında kişisel yazışma)
"Ülkemizde ilk kez bu denli nitelikli bir peysaj çalışması sergileniyor, sanıyorum."
Samih Rıfat, "Düşler Ülkesi" sergi defteri, Aralık 1991.