Konu: Yönetim anlayışımızı nelere göre değiştirmeliyiz? Çarş. Tem. 15, 2009 12:59 am
Yönetim anlayışımızı nelere göre değiştirmeliyiz?
İş dünyasında sürekli farklılaşan dengeler yönetim anlayışında değişikliklere neden oluyor. Aşağıda www.about.com’dan derlediğimiz öneriler bu değişikliklerin nasıl olması gerektiği hakkında ipuçları veriyor.
-Çalışanlarınızı daha iyi anlamak ve yönetebilmek için hayatınızda bazı temel kavramların mutlaka olması gerek: Sabırlı olmak ince espri yeteneğine sahip olmak zarif davranmak sebat etmek olaylara pragmatist yaklaşmak saygıyı ön planda tutarak karşındakini anlamaya çalışmak.
-Şirketinizde yapacağınız değişikliklerin uzun vadede getirilerini de düşünmelisiniz. Bu değişiklik ve kararların şirketinize etkilerini hesap ederken birkaç yıl içinde neler olacağını az çok tahmin etmeniz ilerideki projelerinizde yardımcı olur.
-Yapacağınız tüm değişiklikler ve şirket içi davranış farklılıklarını uygulamada yapmak istediklerinizin kültürünüzle alakalı olup olmadığını yeni fırsatlar sunup sunmadığını iyi değerlendirin. Doktor W. Edwards Deming’in de vurguladığı gibi: “Amacınızın değişmez kuralı yaşadığımız kültüre sadık kalarak iş düzenini kurgulamaktır.”
-Planladığınız değişikliklerde çalışanlarınızın deneyimlerinden de yararlanmak önemli. Onlarla fikir alışverişinde bulunmak karşılıklı güvenin oluşmasını ve yapılan hataların bir daha tekrarlanmamasını sağlar.
-Değişiklikleri iş dünyasının dinamiklerine göre düzenleyip aylık raporlar alarak yaparsanız gerekli şeyleri daha iyi saptayabilirsiniz.
-Değişim demek risk almak demek. Değişimler yöneticilerde de korku yaratabilir. Korkuları azaltmak için tam olarak nelerde değişiklik yapacağınızı belirleyebilirsiniz. Bu şekilde çok daha rahat hareket etmek mümkün.
-Etkileyici değişimler yaparken her an her duruma karşı hazırlıklı olmalı. Eski şirket yapınızda olanları değerlendirmek yeni oluşumları düzenlerken kolaylık sağlar. __________________